گلوکوم یکی از بیماری‌های چشمی است که با صدمه به عصب بینایی، موجب نابینایی غیرقابل برگشت می‌شود و ممکن است در ابتدا هیچ علائمی در بیمار ایجاد نکند.

احتمال ابتلا به گلوکوم در چه سنی وجود دارد؟

احتمال ابتلا به گلوکوم در هر سنی وجود دارد ولی این احتمال بعد از ۴۰ سالگی افزایش می‌یابد. باید توجه داشت که گلوکوم هیچ علائمی در بیمار ایجاد نمی‌کند؛ به همین دلیل افراد ۴۰ تا ۶۰ ساله هر ۳ تا ۵ سال، و افراد بالای ۶۰ سال هر ۱ تا ۲ سال باید معاینه شوند. توصیه می‌شود افراد دارای سابقه‌ی فامیلی معاینات را از سنین پایین‌تر شروع کنند.

از هر ۱ میلیون ایرانی بالای ۴۰ سال، ۴۴ هزار نفر دچار گلوکوم هستند و این در حالی لست که ۴۰ هزار نفر از این افراد از بیماری خود بی‌اطلاعند. گلوکوم بعد از آب مروارید، دومین عامل ایجاد نابینایی است و درمان نمی‌شود. با این وجود با تشخیص به‌موقع آن می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

23 اسفند، روز جهانی گلوکوم یا آب سیاه

 

۲۳ اسفند، روز جهانی گلوکوم یا آب سیاه می باشد

 

گلوکوم

گلوکوم یکی از بیماری‌های چشمی است که با صدمه به عصب بینایی موجب نابینایی غیرقابل‌برگشت می شود و ممکن است در ابتدا هیچ علائمی در بیمار ایجاد نکند.

گلوکوم

احتمال ابتلا به گلوکوم در هر سنی وجود دارد ولی این احتمال بعد از ۴۰ سالگی افزایش می باید.

گلوکوم هیچ علائمی در بیمار ایجاد نمی‌کند.

گلوکوم هیچ علائمی در بیمار ایجاد نمی‌‌کند به همین دلیل افراد بالای ۴۰ تا ۶۰ ساله هر ۳ تا ۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال هر ۱ تا ۲ سال باید معاینه شوند. توصیه ‌می‌شود افراد دارای سابقیه فامیلی معاینات را از سنین پایین‌تر شروع کنند

گلوکوم

از هر ۱میلیون ایرانی بالای ۴۰ سال ۴۴ هزار نفر دچار گلوکوم هستند و این در حالی است که ۴۰ هزار نفر از این افراد از بیماری خود بی‌اطلاعند.

گلوکوم

 

گلوکوم دومین عامل ایجاد نابینایی است و درمان نمی‌شود. با این‌وجود با تشخیص به موقع آن می‌توان از پیشرفت آن چلوگیری کرد.

 

این مجموعه اینفوگرافی، به سفارش شرکت بهستان تولید به‌منظور پست در شبکه‌های اجتماعی، توسط اینفوگرام – مرکز تخصصی اینفوگرافیک طراحی شده‌است.