اینفو گرافیک صرع

صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی (اختلال نورولوژیکی) است که در آن فعالیت سلول‌های عصبی در مغز مختل شده و منجر به تشنج می‌گردد که طی آن رفتار، علائم و احساسات غیرطبیعی از جمله از دست رفتن هوشیاری رخ می‌دهد. علائم این بیماری مختلف است. برخی افراد مبتلا به صرع ساده، طی تشنج به مدت چند ثانیه خیره می‌مانند، در حالیکه برخی دیگر دچار حرکات تنشی در دست‌ها و پاها می‌گردند.

از هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱ نفر، یکبار در طول زندگی خود تشنج را تجربه می‌کند. باید توجه داشت که، تشنج به تنهایی به این معنی نیست که شما صرع دارید. حتی تشنج‌های ملایم نیز نیازمند درمان هستند، چون در طی فعالیت‌هایی مثل رانندگی و یا شنا می‌تواند خطرناک باشد. درمان که عموماً شامل دارو و گاهی جراحی است، می‌تواند تکرر یا شدت تشنجات را کاهش داده یا از بین ببرد. حتی گاهی صرع در کودکان با رشد و افزایش سن آنها از بین می‌رود.

نشانه‌ها:

از آنجایی که صرع ناشی از فعالیت‌های غیر طبیعی سلول‌های مغزی است، تشنج می‌تواند بر تمام فرآیندهای هماهنگی مغز اثر بگذارد. این بیماری می‌تواند علائمی از این قبیل ایجاد کند:

•    گیجی موقت
•    صحبت کردن نامفهوم و بریده بریده
•    حرکات تند و پیچشی غیر قابل کنترل در دست‌ها و پاها
•    از دست دادن هوشیاری و بی خبری
•    علائم روانی

علائم بسته به نوع تشنج متفاوت است. در بیشتر موارد، مبتلایان به صرع در هر بار به نوع یکسانی از تشنج مبتلا می شوند، لذا علائم در هر دوره مشابه است.

این سری اینفوگرافی به سفارش شرکت بهستان تولید برای انتشار در ‌شبکه‌های اجتماعی و توسط اینفوگرام– مرکز تخصصی اینفوگرافیک، طراحی شده‌است.