به‌طور میانگین ۱۰% تا ۴۰% افراد در کشورهای مختلف به آلرژی مبتلا هستند. بیماری‌های آلرژیکی شامل آسم، رینیت آلرژیک، آنافیلکسی، اگزما و آلرژی غذایی می‌شوند که در این اینفوگرافیک به آنها پرداخته شده‌است.

آسم: طبق مطالعات سازمان جهانی بهداشت (WHC): بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان دچار آسم هستند و با روندی افزایشی این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۴۰۰ میلیون نفر خواهد رسید. ۸۰% افراد مبتلا به آسم، در گذشته به آلرژی نیز مبتلا بوده‌اند. همچنین طبق گزارشات سازمان جهانی آلرژی (WAO): حدود ۵۰% بیماران مبتلا به آسم بالای ۳۰ سال واکنش‌های آلرژیک را هم تجربه می‌کنند.

رینیت آلرژیک: تحریک و التهاب بینی که با علائمی مانند عطسه، خارش، آبریزش بینی و ترشح از سینوس‌ها به پشت گلو همراه است. حدود ۵۷% افراد بالغ و ۸۸% کودکان مبتلا به رینیت آلرژیک دچار اختلالات خواب هستند که این موجب خستگی در طول روز و کاهش بازدهی روزانه افراد می‌شود.

اگزما: اگزما یا درماتیت به التهاب یا آماس پوست گفته می‌شود که می‌تواند منجر به خارش، قرمزی، تورم، پوسته‌ریزی و دیگر نشانه‌ها شود. اولین علائم اگزما در ۴۵% مبتلایان، از ۵سالگی بروز کرده‌است. شیوع این بیماری در کشورهای پیشرفته در ۳۰ سال گذشته، ۳ برابر افزایش یافته‌است.

آنافیلکسی: یک پاسخ آلرژیک شدید به داروها و بسیاری از مواد آلرژی‌زا که می‌تواند زندگی بیمار را به خطر اندازد. از هر ۱۰۰۰ نفر، ۱ نفر واکنش‌های آنافیلاکتیک را در زندگی خود تجربه می‌کند.

آلرژی غذایی: نوعی پاسخ سیستم ایمنی بدن است که به دنبال مصرف یک ماده‌ی غذایی خاص ایجاد می‌شود. از هر ۱۰۰ نفر در سراسر دنیا، ۱۰ نفر از حساسیت غذایی رنج می‌برند.آلرژیاین اینفوگرافیک به سفارش شرکت رستا ایمن دارو (APOTEX) و توسط اینفوگرام- مرکز تخصصی اینفوگرافیک، طراحی شده‌است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *