این روزها ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی مختلفی استفاده می‌کنند. برخی از طرفداران پر و پا قرص تلگرام هستند و به قول خودشان تلگرام را با هیچ شبکه‌ای نمی‌شود عوض کرد. افرادی گوگل پلاس را به هر شبکه‌ اجتماعی ترجیح می‌دهند. بعضی هم که اینستاگرام را شبکه محبوب و جذابی می‌دانند که یک روز هم نمی‌توانند بدون آن سپری کنند. اگر از خبرنگاران بپرسید، معتقدند توییتر حرف اول و آخر را می‌زند. اگر به سراغ صاحبان کسب و کار و بازاریاب‌های حرفه‌ای بروید، احتمالاً پاسخ می‌دهند هیچ چیز جای اینستاگرام را نمی گیرد. اما این موضوع که واقعاً کدام‌یک از شبکه های اجتماعی در ایران و در میان ایرانیان محبوبیت بیشتری دارد، نیاز به بررسی‌های دقیق دارد.

گوگل پلاس (Google Plus) یک سرویس شبکهٔ اجتماعی است که توسط گوگل اداره می‌شود. گوگل پلاس به‌عنوان لایه‌ای که خدمات اجتماعی مختلف گوگل از جمله سرویس‌های پروفایل و باز را در خود ادغام می‌کند، امکانات جدید بسیاری از جمله حلقه‌ها،و تجمّع‌ها را نیزارائه می‌کند. گوگل پلاس بزرگترین تلاش گوگل برای رقابت با شبکهٔ اجتماعی فیس‌بوک است که بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد. این سرویس در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱ به‌طور آزمایشی آغاز به کار کرد که در این مرحله‌ی آغازین کاربران صرفاً از طریق دعوت‌نامه از جانب دیگر اعضا قادر به عضو شدن در این شبکه بودند. به گفتهٔ سازندگان، در حالی که فیس‌بوک با اتّهاماتی نظیر نقض حریم کاربران روبروست، گوگل پلاس با استفاده از قابلیت‌های خود این امکان را به کاربران می‌دهد تا بر روی اطّلاعاتی که قصد اشتراک گذاشتن آن‌ها را با دیگران دارند اشراف کامل داشته باشند.

در این اینفوگرافی که به سفارش نظربازار طراحی شده‌است، میزان مراجعه کاربران به شبکه اجتماعی گوگل پلاس، دفعات ورود به این شبکه اجتماعی، مدت زمانی که کاربران در این پیام‌رسان وقت می‌گذرانند، منظور مراجعه کاربران به گوگل پلاس و میزان اعتماد کاربران به این شبکه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته‌است.

 

اینفوگرام- مرکز تخصصی اینفوگرافیک، این اینفوگرافیک را به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی کرده‌است.

منبع: ویکی‌پدیا